Translate

woensdag 23 oktober 2013

10 fall wardrobe essentials for a happy autumn.

To translate this article, hit the 'translate' / 'selecteer een taal' button left on top.

Gisteren was het even niet te merken door het héérlijke weer, maar het is toch echt herfst.
Dat vinden we natuurlijk allemaal erg jammer, maar er zit 1 voordeel aan: je mag je kledingkast weer aanvullen! Aangezien dat behoort tot mijn favoriete bezigheden, ben ik toch wel een beetje in mijn nopjes elke keer als er een nieuw seizoen begint. En toch, als je eerlijk bent, denk ik dat er heel weinig mensen zijn die de gekleurde blaadjes die van de bomen vallen niet mooi vinden en eigenlijk is het ook wel fijn om weer lekker voor de verwarming te zitten met een veel te grote trui en fluffy wintersokken aan.
Voorop staat natuurlijk dat het allemaal wat kouder wordt in de herfst. En wat natter.
Daarvoor moeten we ons toch wat warmer kleden. De sandalen ruilen we in voor laarsjes (of sneakers, maar in mijn geval laarsjes), de shortjes worden ingeruild voor lange broeken en leggings en er gaat toch een extra laagje onder dat leuke shirtje. Maar wat heb je nu echt nodig in de herfst? Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik vind dat iedereen nodig heeft in de herfst (en winter). Mijn mening, natuurlijk, maar ik hoop dat jullie het in elk geval eens zijn met een paar van deze tips!



1. Een lange mouwen basic.
Klinkt heel simpel, bijna te simpel, maar geloof me: het is een wardrobe essential. Je kan op deze manier toch nog dat leuke zomershirtje dragen (tenzij hij heel zomers is, natuurlijk) met een laagje eronder. Doe er een jasje of vestje overheen en tadaa. Jij hebt het warm en je kan je leuke zomershirtje nog eens aan!
Hij is natuurlijk ook heel handig voor 'gewoon'. Je kan hem zonder jasje dragen, maar met een accesoire of alleen een jasje eroverheen. Wat een opties.

2. Zwarte jeans.
Ik zweer bij een zwarte jeans. Handig voor álles. Het zal zo'n beetje alles uit je kast matchen. Je kan het met nog meer zwart dragen (dat doe ik nog wel eens), maar je kan zwart ook heel makkelijk met verschillende combineren. Heel gemakkelijk en daarom wordt het instant je makkelijkste item uit je kledingkast.

3. Een leuke sjaal die past bij veel kleuren uit je kast.
Als je een sjaal hebt met alle kleuren van de regenboog, dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar er is een kleine kans dat die overal bij past. Als je een wat meer neutrale sjaal kiest, kan die over elke outfit. Een sjaal kan 'up dressen', maar ook zeker 'down dressen'. De klassieke combinatie jeans-basic-sjaal is altijd geweldig met zo'n sjaal, maar je kan ook spelen met een lange ketting eronder of een sjaal op een jurkje is ook altijd een optie.

Skyline sjaal van Vero Moda. 



4. Een paar simpele zwarte laarsjes.
Heel makkelijk bij alles. Elke broek in je kast, óók de zwarte (in mijn ogen júíst de zwarte), ook bij je panty's, ook bij je leggings. Zo makkelijk. Het houdt je voeten ook nog eens warm en je ziet er heel stylish uit. Ik heb een paar effen zwarten van de H&M, maar je kan ze natuurlijk overal vinden.


























5. Een panty.
Je zomerjurkjes hergebruiken! Gewoon een panty eronder doen met je simpele zwarte laarsjes en je hebt een nieuwe outfit compleet. Herfstproof. Misschien wat minder winterproof, maar het staat in elk geval leuk.

6. Een leuk jasje.
Jasjes zijn sowieso een essential in mijn kast. Ik ben echt gek op jasjes. Altijd als ik ga shoppen zie ik minstens 1 die ik leuk vind, alleen een beetje jammer dat ze vaak zo duur zijn. Mijn collectie is ook al heel erg uitgebreid de laatste tijd. Voor het gemak van de kleur kies ik voor het voorbeeld vandaag even een zwart jasje. Ik vind persoonlijk bikerjasjes leuker dan blazers, dus die verzamel ik nu stiekem een beetje. Deze zwarte hebben jullie ook al kunnen zien in mijn Groningen shoplog. Hij is gewoon zo leuk! Ik vind het materiaal heel mooi, fluweel, wat de kleur echt in en in zwart maakt. Een handige basic voor in je kast, als je het aan mij vraagt!



7. Een zwart basic rokje.
Met een panty eronder, natuurlijk. Heel leuk met heel veel shirtjes erop. Een tailleriem (misschien niet om de taille gedragen) en een leuk vest of mooi jasje. Het kan allemaal. Met een rokje kun je misschien wel meer kanten op dan met een broek, gewoon omdat het automatisch de outfit wat minder casual maakt. Dat vinden veel mensen wel fijn. De zwarte kleur is weer heel basic wat bij heel veel past, dus het is makkelijk te stylen, maar je krijgt wel een stylish look.

8. De tailleriem.
Ja! Mijn favoriet deze herfst. Rokjes, broeken, jurkjes. Alles. Ik draag graag zwart op zwart en een tailleriem kan dan dit 'te zwarte' net breken. Helemaal geweldig, vind ik ze. Ik heb een paar (wel meer dan op de foto, maar deze 4 vind ik het mooist :) en ik draag ze naar mijn mening veel te weinig. Persoonlijk ben ik altijd al fan geweest van tailleriemen, maar misschien is dat ook wel wat te persoonlijk om in een 'herfst essentials' te zetten. Toch zet ik ze erin, omdat ze gewoon heel veelzijdig zijn.
Van boven naar beneden:
H&M - Primark - H&M - Primark - Pieces

9. Een effen vest.
Je mag best een beetje cheaten door een leuk materiaal te kiezen, natuurlijk. Zoals ik graag doe.
Een effen vest in de kleur die het beste bij jou garderobe past, kan gewoon net iets lekkerder zitten dan een jasje. Die zijn soms heel stijf. En het hoeft niet eens te betekenen dat ze minder leuk staan! Je outfit wordt alleen wel sneller casual, maar dat heb je zelf in de hand natuurlijk. Ik vind mijn effen vest heel erg leuk staan over een jurkje die ongeveer even lang is. Een tailleriem erbij, een panty en een paar zwarte effen basic laarsjes en you're good to go! Mijn ultieme herfstoutfit.

Waarom kan deze nooit normaal op de foto?!
In het echt is hij gewoon diepzwart.
Newlook. 
10. Een zwart jurkje.
Je voelde hem vast al aankomen toen je het woord 'jurkje' las in de vorige tip, maar een zwart jurkje dus. Ik heb zelf een zwart skaterjurkje en een volantjurkje (zoals de H&M dat noemt). Een jasje eroverheen, een kort vestje of een lang vestje, je simpele laarsjes weer en die oude vertrouwde panty en jij kan zo de deur uit.


Wat vonden jullie van mijn tips?
Hebben jullie zelf nog aanvullingen?

2 opmerkingen:

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!