Translate

vrijdag 20 december 2013

TAG: de 51 leukste dingen in mijn kamer.

To translate this article, hit the 'selecteer een taal' / 'translate' button left on top.

Begin dit jaar (wauw, wat lijkt dat ver weg) keek ik een filmpje van Lily Melrose, de '51 thing in my room tag'. Ik vond dit heel leuk om te zien en wilde eigenlijk al het hele jaar net zoiets doen - maar dan op mijn blog!
Aangezien het nu kerstvakantie is én lang leve de lol (op alle schoolopdrachten na, dan), vond ik het wel tijd om mijn eerste vakantiedag aan dit soort dingen te besteden. Dus ik heb 51 leuke dingen uit mijn kamer gehaald én gefotografeerd (dit wordt een lange lange lange post). Dit zijn wel écht allemaal dingen die alleen maar in mijn slaapkamer staan. Ik bezet het halve huis zo'n beetje met mijn spullen (niet dat iedereen daar altijd even blij mee is), dus ik vond het wel zo leuk om alleen spulletjes uit mijn kamer te kiezen.
Daarbij heb ik ook geen schoenen, tassen of kledingstukken gekozen. Want ja, die zullen jullie nog wel 23000 keer voorbij zien komen.

Dus, gewapend met mijn camera (lees: mobiel) en mijn lijstje met 51 dingen, heb ik een paar uur gespendeerd aan alles uit mijn kamer slepen, alles fotograferen en alles weer terugslepen. Enjoy guys!

1. Boeddha. Deze boeddha heb ik gekregen voor mijn 20e verjaardag vorige maand. Ik vind hem zó mooi, ik had al een keer eerder zo één aan een vriendin gegeven. Heel grappig is dat mijn tante en oom de dag erna precies zo één gaven, alleen in een lichtere kleur grijs. Als ik later groot ben (dus op mijzelf woon) kan er één in de woonkamer, één in de slaapkamer. Die van mijn oom en tante verblijft momenteel in de woonkamer.

2. Vintage (maar niet echt) box. In een lang geleden vorig leven heb ik dit leuke doosje een keer gekregen van Sinterklaas. Persoonlijk vind ik dat hij een beetje zo'n vintage look over zich heen heeft, het materiaal ziet er ook zo uit in het echt. Hij is alleen echt - niet vintage. Ik heb hem altijd al heel mooi gevonden en dat vind ik nog steeds! Dankjewel, Sinterklaas!


3. Liefdesverklaring in een potje. Toen mijn vriendje en ik 4 jaar samen waren dit jaar, had hij een hele leuke nacht picknick georganiseerd voor mij en daarbij kreeg ik een grote liefdesbrief. Een deel ervan heeft hij in dit potje gedaan. Op een a4 had hij ook nog het refrein van ons liedje geschreven en is aan de buitenkant te zien. Zó romantisch!

4. BLOND Amsterdam tissuedoosje. Die zag ik in de winkel, voor maar 1 (!) euro, dus die móest ik gewoon hebben. Niet dat ik hem veel gebruik, maar het is BLOND, dus altijd goed! Wat op de foto niet goed te zien is, is dat het een doosje is in de vorm van een hart. Hoe leuk is dat!

5. Meeuw. Deze meeuw heb ik ooit een keer van mijn moeder gekregen! Ik zie hem in het nieuwe huisje al helemaal in de vensterbank staan, maar op de wc lijkt hij me ook heel mooi. Van mijn vader en zijn vrouw heb ik ooit een doosje gekregen waar allemaal schelpen op geplakt zitten, dus dat past goed bij elkaar. Dat doosje komt in elk geval op de wc, misschien past de meeuw er wel heel leuk bij!

6. Kussensloop (wat een raar woord eigenlijk). Deze kussensloop vind ik zoooo awesome. Hij is van de H&M en ik heb hem ergens begin dit jaar? of begin vorig jaar gekocht. Überhaupt vind ik de Franse taal gewoon heel awesome, maar daar gaat het gewoon niet eens om in dit kussensloop. Gewoon heel leuk.

7. Bloemen die geen water nodig hebben. Toen ik mijn kamer groen wilde hebben, wilde ik eigenlijk ook een grote pot met leuke nepbloemen erin. Mijn moeder, zo enthousiast als ze altijd is om dit soort dingen, sleepte me meteen mee naar de Xenos en tadaa, hier is het resultaat!



8. Mijn houten hart(jes). Dit is mijn hart, mijn houten hart! (hehe, nu hebben jullie vast allemaal dat liedje in je hoofd). Ik heb deze hartjes ooit een keer met mijn verjaardag gekregen, eigenlijk waren het er drie, maar ik vond het leuker om er 2 aan mijn sinaasappelkistjes te hangen! De andere heb ik nog ergens liggen.

9. Knuffelbeertje van mijn vriendje. Toen we net 1 jaar hadden, kreeg ik dit beertje van mijn vriendje. Ik heb er al heel vaak mee geslapen en hij ligt altijd op mijn bed. In ons nieuwe huisje krijgt hij ook zeker weer een plaatsje op het bed!

10. Frits. Dit is Frits. Dit is mijn geboortebeer. Tenminste, mijn vader heeft deze beer afgetroggeld van een vriend van mijn ouders, hij heette Frits. Automatisch heet de beer dus ook Frits. Frits heeft eerst tijden op de achterbank van de auto van Frits gelegen, nu zit Frits al 20 jaar op mijn bed. Hij is al zo vaak gewassen, dat je zo'n grote kraalogen niet eens meer ziet. Maar toch blijft het altijd mijn Frits.

11. Sierkussentjes. Een paar van mijn sierkussentjes! Ik heb er nog wel een paar, maar ik vond het wel zo leuk om de paar mooiste alleen op de foto te zetten. Ik denk dat de bruine en schapenvacht look-a-like in de woonkamer komen en de groene en witte in de slaapkamer. Eigenlijk wil ik namelijk gewoon weer een groen met witte slaapkamer... Hopelijk wil mijn vriendje dat ook! Alle drie de kussens komen van de H&M, behalve het hartje. Die is van de Primark.

12. Foto van mama. Deze foto heb ik een hele tijd op mijn roze kamer gehad. Persoonlijk vind ik het echt een hele mooie foto van haar en ik heb hem ook nog steeds wel (en dat blijft ook zo!), hij staat alleen niet meer in het zicht.

13. 1 jaar anniversary cadeautje. Toen mijn vriendje en ik 1 jaar samen waren, gaf hij mij naast een beertje, ook een fotolijstje. Ik houd heel erg van foto's en hij had met photoshop 2 vakantiefoto's door elkaar heen geshopt. Een mooi lijstje eromheen welke past bij de kleur van mijn kamer en tadaa! Zo lief van hem.

14. Ioor portemonneetje. Hoe cool is deze? Toen ik met mijn opa en oma plus gezin in Disney land was, heb ik onder andere deze gekocht. Een ioor portemonneetje. Ik zie hem mij straks echt gebruiken voor het kleingeld als ik echt boodschappen moet gaan doen. Schattig, toch?

15. Krijtbordje. Dit krijtbordje in de vorm van een hartje, heb ik ooit een keer van mijn beste vriendinnetje van mijn verjaardag gekregen. Je kan op allebei de kanten schrijven, alleen ik vond het heel leuk om hem zo op te hangen. Ze heeft er XxX Laura opgeschreven. Dat laat ik natuurlijk staan!

16. Koelkastklok. Tenminste, hij kan ook al koelkastklok worden gebruikt door de magneetjes achterop. Als ik dat probeer, zakt hij echter als een baksteen naar beneden, waarbij hij mooie, grijze krassen op de koelkast achterlaat. Niet geheel handig... Ach, op deze manier is hij ook leuk!

17. Betty Boop portemonneetje. Dit hele schattige, kleine portemonneetje hebben mijn vader en zijn vrouw jaren geleden (toen was ik 10, geloof ik) meegenomen uit Las Vegas. Al mijn zusjes kregen er ook één en ik heb hem nog steeds. Betty Boop is gewoon heel gaaf! Later, in 5 havo, heb ik een Betty Boop agenda gehad.

18. Reisverhalen. Mijn reisboekje! Hierin schrijf ik eigenlijk wat we hebben gedaan elke dag van de vakantie. Dit jaar ben ik daar voor het eerst in begonnen, het boekje komt zelf van  de Xenos (2 euro, a bargain!). Ik vind dat heel leuk om te doen - en om terug te lezen - dus ik neem hem volgende keer gewoon weer mee!


19. Dirty Dancing tas. Deze (papieren) tas heb ik gekocht bij de musical van Dirty Dancing in 2008. Ik vond dat echt een hele toffe musical, vooral met 'the lift' aan het eind. Later heb ik een XXL poster gekocht, waar ze deze tas bij gaven. Niet dat de poster ook maar een beetje in de tas paste, maar daar kan ik mee leven. De tas zit nu helemaal vol met oude tijdschriften.

20. Spaarpot van mijn babykamer. Mijn ouders hadden een hele lichtkleurige babykamer gemaakt, waar schilderijtjes van dit soort beertjes in hingen, doosjes met dit soort beertjes in stonden én deze beertjes spaarpot ook. Het paste allemaal heel leuk bij elkaar. Deze spaarpot heb ik nog steeds op mijn kamer staan, 20 jaar later, en hij zit ook vol met kleingeld.

21. Zeepslinger. Lang leve Sinterklaas, daar krijg ik altijd zulke leuke spullen. Ik heb vorig jaar - of dat jaar daarvoor, een zeepslinger gekregen. Hij hangt op het moment aan mijn deur. Als mijn vriend en ik samenwonen, vind ik hem perfect voor in de wc! Past wel bij de kleuren van de meeuw...

22. Roos. Deze roos gaf mijn vriend mij toen ik zijn liefdesbrief aan het lezen was. Mijn vriend is echt een schatje en eigenlijk best wel heel romantisch ingesteld. Ontbijtjes op bed, wandelingen in het bos, lieve cadeautjes. Deze staat nu achter mijn schoenen op de plank, tegen mijn sinaasappelkistjes aan. In het nieuwe huis vind ik een mooi plekje voor hem ergens in de slaapkamer, denk ik.



23. De zonnetjes in huis. Deze kleine spiegeltjes heb ik ooit een keer van mijn moeder gekregen, al jaren geleden. Als ze zou zeggen dat ik 8 was toen ik ze kreeg, zou ik het geloven. Ik vind ze nog steeds heel erg leuk en ze hangen nu op de zijkant van mijn sinaasappelkistjes.

24. De sieradenboom. Hóe leuk is dit. Aan het begin van het jaar heb ik deze sieradenboom gekocht bij de Xenos, voor ongeveer 8 euro. Een tijdje daarvoor zat ik nog te bedenken dat het wel heel leuk zou zijn om een klein boompje te hebben om sieraden op te bergen. Niet veel later vond ik er 1. Grappig, of niet?

25. Kalebassen jonge! Elk jaar hebben de ouders van mijn vriend een hele grote kalebassen plant en héél véél kalebassen. Ik had er ook best wel veel meegenomen, maar deze twee zijn overgebleven. Ze zien er altijd zo leuk uit, vind ik. Daarom chillen deze twee in december nog steeds vrolijk in mijn kast.



26. Kaarsjestoren. Deze heb ik vorig jaar op mijn verjaardag gekregen of voor Kerst. Ik denk op mijn verjaardag, eigenlijk. Ik vond de manier waarop die kaarsjes opgestapeld zijn zo leuk, dat het potje nu op die manier tentoon gesteld staat in mijn kamer. Matcht mooi met de kleuren van mijn kamer.


27. Poezendoosje. Ook deze heb ik jaren geleden gekregen (en dan bedoel ik echt jaren geleden) voor Sinterklaas. Ik vind hem zo schattig met die rozenblaadjes en jaren '50 foto's erop. Nu heb ik er oorbellen en ringen in zitten. Ik zie hem straks al helemaal staan op een wit dressoir in de slaapkamer, pal naast mijn sieradenboompje.

28. Bureauopruimer. Want ik weet de eigenlijke benaming niet. Deze heb ik eigenlijk nog niet zo heel erg lang. Op het moment bewaar ik allemaal fotolijstjes erin en staat hij voor de leuk in mijn zelf gemaakte sinaasappelkistjes kast.

29. Fotoalbum. Uit Turkije, wel te verstaan. Ik vond deze ergens in een winkel daar en ik was op slag verliefd. Yin Yang vind ik sowieso leuk, maar de manier waarop dit gedaan is, trok in 2007 mijn ogen wel. Ik vind hem nog steeds heel bijzonder! Er zitten alleen niet erg veel foto's in. Ik moet een keer speciale foto's erin doen en hem dan binnen handbereik neerzetten. Ideeën, ideeën..



30. Coole kaarsenhouder. Deze heb ik ook van mijn vriendje gekregen, een keertje als extraatje voor mijn verjaardag! Hij is zo leuk; als je het kaarsje binnenin aan doet, dan heb je allemaal hartjes op je muur. Ik wil deze eigenlijk in de woonkamer aan het plafond hebben hangen, vlakbij de bank. Dat lijkt me zo romantisch staan.

31. Dikkie's dekentje. Vorig jaar is mijn lieve kat, Dikkie, overleden. Hij had nierfalen en hij zou zijn hele leven aan het speciale voer moeten en elke keer gedialyseerd moeten worden... Hij had er zelf ook geen zin meer in, dat kon je merken aan de manier waarop hij deed en elke keer op de koude badkamervloer in het water ging liggen. Zo zielig... Als herinnering aan de fijne tijden met hem, heb ik dit dekentje nog. Daar ben ik heel erg blij mee. Ik denk nog heel vaak aan hem en droom nog steeds regelmatig over hem. Daarom ben ik toch wel heel bij dat ik hem toch heb gehouden, omdat ik dat eerst niet wilde doen.

 32. Sieradendoosje. Dit doosje is eigenlijk niet speciaal voor sieraden - maar daar heb ik hem wel het grootste gedeelte van de tijd voor gebruikt. Dus dit is mijn sieradendoosje. Gekregen toen ik 12 werd, van mijn moeder. Ik vind hem nog steeds heel lief en die bewaar ik ook zeker voor altijd and beyond.



33. Poezenmap. Kijk dan jongens! Zooo lief. Ik kwam hem een keer tegen in de Primera en ik kon hem niet laten staan. Ook al was hij 5 euro (dat vind ik best wel veel voor een map). Op het moment bewaar ik belangrijke papieren en mijn havo diploma erin.

34. Pennenbakje. Achter dit pennenbakje schuilt een leuke herinnering van een jong meisje. In groep 8 deden we elke vrijdag een quiz en de juf had dan een bak waar je een leuk prijsje uit kon kiezen als je had gewonnen. Ik was nerd #1 op de basisschool, zo'n kind dat graag alles wilde weten en ook wist, dus ik won heel vaak. Dit pennenbakje, wat overigens meer een plantenbakje is denk ik, gaat al mee sinds groep 8 en hij verhuist straks vrolijk mee naar ons nieuwe huisje.

35. M&Ms cd bewaarhoes. Hoe grappig is deze? Een M&M's bewaardoosje voor cd's. Ze waren - toen ik in groep 7 had, dus heeel lang geleden - te koop voor 1 euro en toen heb ik een gele gekregen. Mijn broer heeft er ook 1 (gehad) en de kinderen van de overbuurman hadden roden. Ik vind hem nog steeds grappig.

36. Oldskool walkman. Ja ja, een walkman. Dat is al lang geleden. En ik heb hem nog steeds, want dan kan ik zeggen dat ik een walkman heb. Ik weet nog dat ik vroeger heel graag een walkman wilde,  mijn broer had er ook 1 en dat vond ik heel gaaf. Aanschouw hier, mijn walkman!

37. iPod. Op mijn 15e verjaardag heb ik van mijn opa en oma een iPod nano gekregen, welke ik tot op de dag vandaag nog steeds gebruik. Ik wilde zo graag een iPod, ik denk al wel twee jaar. Toen mijn opa en oma die aan mij gaven, was ik zo blij! Die dag heb ik er meteen muziek op gegooid. Inmiddels is hij al talloze keren gevallen en zijn de gebruikssporen te vinden, maar ik heb hem nog steeds en gebruik hem ook nog steeds!

38. Geïmpoviseerd make-up bakje. Eigenlijk is dit gewoon een dienbladje van de Action, die ik dit jaar voor 1 euro 20 heb gekocht. Ik vond hem zo leuk met die uitgesneden hartvormpjes en touwhandgrepen, dat ik hem echt niet kon laten liggen. Hij heeft uiteindelijk toch een best nuttig doel gekregen!

39. Oma's gouden armband. Ik heb wel meerdere sieraden van mijn oma, maar deze armband heeft een grappig verhaal. Mijn opa heeft deze ooit voor mijn oma gekocht, zij heeft hem later aan mijn moeder gegeven en mijn moeder heeft hem weer aan mij gegeven. Ik ben er heel blij mee en ik zal hem ook koesteren (en dragen met kerst).

40. Poster. Van kleine tijgertjes, hoe lief! Ooit een keer gekregen voor mijn verjaardag. Deze heb ik al heel lang en hij heeft ook jaren boven mijn bed gehangen, maar hij is nu een beetje gekreukeld. Vooral door verhuizingen en omdat hij ook al jaren onder mijn bed ligt. Eigenlijk zonde, want ik vind hem nog steeds leuk. Misschien krijg ik hem ooit nog uit de kreuk en anders ga ik misschien maar eens op zoek naar een nieuw exemplaar.

41. Boeddhaatje. Een boeddhaatje, ja. Hij is best wel heel klein namelijk. En heel schattig (ik houd van schattige spulletjes, valt vast niet op :'). Ik heb deze ooit een keer van mijn moeder gekregen toen we samen in de Xenos liepen, zo'n 10 jaar geleden. Ik vind hem heel mooi, de kleuren zijn gewoon heel erg 'mij' en hij krijgt ook een mooi plekje op mijn nachtkastje in ons nieuwe huisje.

42. Kettinkje van mijn vriendje. Op mijn 17e verjaardag kreeg ik dit kettinkje van mijn vriendje, met zijn naam erop. Die heb ik zo'n 1,5 jaar heel trouw (lees: elke dag) gedragen, op het moment draag ik hem minder. Hij ligt nog wel altijd op mijn nachtkastje en ik gebruik hem nu meer als mijn 'gelukskettinkje'. Als ik iets moet doen waar vrij veel vanaf hangt, dan heb ik dat kettinkje altijd om.

43. Whiteboardstickers met lieve teksten. Lang leve action! 3 whiteboardstickers + stift voor 1,70. Mijn vriendje heeft er ook allemaal dingetjes opgeschreven en ik gebruik het als mijn to do lijstje. Wat erop staat is alleen oud, maar het gaat om het idee.

44. Dromenvanger. Deze dromenvanger kreeg ik toen ik een jaar of 11 was. Ook al vind ik hem nog steeds heel mooi, ik wil ooit nog een keer een hele grote, volledig witte. Deze houd ik natuurlijk ook gewoon! Maar een grote, witte lijkt me ook heel graag (en staat heel hoog op mijn verlanglijstje).

45. Random foto's uit een mapje. Ik heb een mapje waar ik al mijn concertkaartjes en dergelijke in bewaar die eerder op mijn deur hingen. Ik heb er ook wat random foto's bij in gepleurd. Van (oude) vriendinnen, van onze kinderjaren, van mijn beide ouders. Mijn vader wil alleen niet op het internet worden gezet, dus dat moet ik respecteren. Niet dat hij weet van het bestaan van mijn blog, maar laten we eerlijk blijven.

46. Een feestbril. Ooit gekocht bij de feestwinkel voor 2 euro. Komt altijd van pas! Ik heb al heel veel fotosessies gehad met deze bril, welke altijd hilarisch zijn geweest.

47. Mama's kaartje. Toen mijn moeder wilde verhuizen, heeft ze dit kaartje voor mij gekocht. Deze zou mooi bij mijn kamer passen (en dat deed hij ook!). Ze was er toen heel erg mee bezig en kwam een keer thuis met dit kaartje.



48. Concertkaartjes. Ik heb best wel veel concertkaartjes. Dit zijn ze niet allemaal... Ik ben er een paar kwijt, denk ik dan? Ik weet wel dat ik die van Beyoncé niet meer heb, wat ik wel heel erg jammer vind. Ach, ik heb de herinneringen nog!


49. Lars' eerste gedichtje aan mij. Voor de eerste verjaardag dat Lars en ik samen waren, mijn 16e verjaardag, heeft hij mij dit gedichtje geschreven. Hij heeft tijden op mijn deur gehangen, nu zit hij in mijn 'bewaarmapje'. Ooit hang ik weer ergens een prikbord op en dan komt hij daarbij te hangen.

50. Ring van oma. Toen mijn oma nog leefde, heeft ze me ooit deze ring gegeven. Na haar overlijden heb ik ook de bijpassende ketting en armband gekregen. Ik vind het heel mooi en ook heel speciaal dat ik het van haar heb, gezien ze toch wel erg ver weg woonde.

51. Mijn decoratiebakje. Op mijn nachtkastje heb ik dit leuke bakje staan. Ik vind dienbladjes met leuke dingetjes erop je huis/kamer zó opleuken. Natuurlijk heb ik hem weer in de stijl van mijn kamer gehouden. Het dienbladje waar alles op staat, heb ik gekregen van een vriendin. Toen zaten er zeepjes en dergelijke op. Ik vond de kleur heel erg leuk, het is dezelfde kleur als mijn sinaasappelkistjes, wat ik dan wel weer leuk bij elkaar vind passen!


Zoooo. Dat waren 51 dingen uit mijn slaapkamer. Voel je vrij om deze tag over te nemen! Dat heb ik immers ook gedaan. Als ik met mijn vriend samenwoon & we hebben het huis zo ver mogelijk klaar, maar ik een house tour video. Dat lijkt me heel erg leuk om te doen! Waarschijnlijk zien jullie veel van deze items wel weer terug!

Alvast fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuw jaar!
Merry Christmas and a happy new year!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!