Translate

dinsdag 31 december 2013

2013.

To translate this article, hit the 'translate' / 'selecteer een taal' button left on top.

2013. Tsjongejonge mensen, wat is dit supersnel gegaan. Elk jaar lijkt wel sneller voorbij te gaan!
Dit jaar is werkelijk waar voorbij gevlogen, maar als je erover nadenkt, heb je toch  best wel veel gedaan.
Ik heb dit jaar wat hoogtepunten bereikt, maar weinig dieptepunten gelukkig. Daarom wilde ik jullie door de maanden heen een overview geven van mijn jaar!

In JANUARI...
... heb ik eigenlijk alleen maar veel schoolwerk gedaan. Januari vind ik altijd zo'n 'recover' maand, waarbij vele mensen jarig zijn zoals één van mijn lieve vriendinnetjes, de moeder van mijn vriend en mijn vriend zelf.
... heb ik nog wel een gezellig tripje naar de Primark gemaakt met een ander superlief vriendinnetje!

In FEBRUARI...
... had ik heel veel feestjes! Er zijn veel van mijn vrienden jarig in februari en vaak geven we zelf ook een feestje in februari. Kortom; supergezellig!
... heb ik een goede vriendin weer gezien na een jaar. Ze was verhuisd naar Utrecht met haar ouders en eigenlijk was dit de eerste keer dat ik haar echt kwam opzoeken.

In MAART...
... vierde mijn moeder haar 50jarig bestaan.
... hebben mijn vriend en ik een mega massive big tent gekocht, waar mijn 2 meter lange vriend rechtop in kan staan en waar een weeshuis in kan verblijven. En dat met 500 euro korting. Hoe blij kun je een mens maken.


In APRIL...
... ben ik serieus begonnen met bloggen. Mijn blog bestaat al sinds januari 2012, maar ik deed er eerder barre weinig mee.

In MEI...
... heb ik mijn propedeuse gehaald! En ik moet hem nog steeds van school ophalen...
... durfde ik de stap te nemen en heb ik mijn haar eindelijk bruin geverfd!
... ben ik weer een gezellig dagje naar het bevrijdingsfestival geweest met hele leuke mensen!

In JUNI...
... heb ik bijna niks anders gedaan dan school. Ik wilde heel graag het schooljaar halen en dat is me gelukt! Eigenlijk dacht ik dat ik geen enkele toets van die toetsweek zou gaan halen, ook omdat we veel verslagen halen. Uiteindelijk heb ik letterlijk alles in één keer gehaald!

In JULI...
... waren de feestdagen die mijn stad jaarlijks houdt weer terug! 6 zomeravonden (en zomerdagen, als je een kind of ouder bent) vol plezier en alcohol. In de avonden zijn er op verschillende pleinen dj's en bandjes, altijd super gezellig! Overdag is het ook leuk, alleen dan is het meer voor kinderen.
... ben ik voor het eerst naar de Zwarte Markt in Beverwijk geweest met mijn vriend!
... heb ik weer eens een heel leesboek uitgelezen! Dat is voor mij al heel lang geleden geweest en ik vond het wel weer eens tijd. Ik sleepte mijn vriendje mee naar een boekenmarkt en mijn vriendje is daarna zo lief en spontaan geweest om er 1 voor mij te kopen. De slaap der gerusten van Jack Cavanaugh. Als je houdt van Tweede Wereldoorlog boeken, dan vind ik dat een absolute aanrader!

In AUGUSTUS...
... ben ik met mijn vriend weer op vakantie naar Frankrijk geweest! Deze keer met een waterdichte tent waar mijn vriend ook nog eens rechtop in kon staan (als 2 meter lang persoon). Het was weer eens heel gezellig! Veel gezien, nieuwe mensen ontmoet, heerlijk gezwommen, lekker gebbq't, etc. etc. etc. Een heerlijke vakantie.
... tekende ik het contract voor mijn nieuwe baan: medewerker bij de PGB (Persoonsgebonden Budget). Nu help ik iemand met het leren zo zelfstandig mogelijk te kunnen wonen.



In SEPTEMBER...
... ben ik voor het eerst naar de Pasar Malam geweest, samen met mijn moeder. Ik was nog nooit op zo'n soort evenement geweest, dus dat vond ik heel leuk! We hebben lekkere Indonesische hapjes gegeten, in een massagestoel gelegen, kraampjes voorbij gelopen en foto's gemaakt. Voor iedereen die niet weet wat de Pasar Malam is; een paar keer jaarlijks evenement wat draait om de Aziatische cultuur en gebruiken. Dus veel eten en leuke spulletjes!... ben ik begonnen met mijn hoofdstroom neuropsychologie én ik ben over de helft van mijn studie
... was de laatste maand dat ik bij de Albert Heijn werkte. Op zich best wel jammer, omdat ik het daar altijd heel erg leuk heb gevonden, maar mijn nieuwe baan bood me meer tijd en deze past ook veel beter bij mijn studie. Dan moet je toch keuzes maken.

In OKTOBER...
... ben ik voor de tweede keer naar Walibi Fright night geweest! Dit keer met een vriendin, mijn broer en zus. Het was supergezellig, alleen een beetje jammer van de regen. Volgend jaar gaan we nog een keer, maar dan met de auto!
... was ik op de 24e was ik 4 jaar met mijn vriendje samen. Ik heb een blogpost geschreven over wat ik hem heb gegeven en mijn vriendje had ook een hele leuke, romantische verrassing voor mij! We gingen samen nachtpicknicken, zo romantisch. Daarbij had hij een grote liefdesbrief geschreven en terwijl ik die aan het lezen was, gaf hij me een roos.
... heb ik mijn tante en oom deze maand ook weer eens gezien, welke ik al een paar jaren niet meer had gezien! Dat vond ik altijd wel erg jammer, omdat ik toch altijd wel heel veel bij ze thuis ben geweest als kind zijnde. Het was een heel gezellig weerzien & de maand erna kwamen ze op mijn verjaardag!




In NOVEMBER...
... heb ik mijn tienerjaren uitgezwaaid en ben ik, vol goede moed, het twintigersleven ingestapt!
... hebben mijn vriend en ik besloten om te gaan samenwonen!
... heb ik mijn eerste paar Jeffrey Campbells besteld.
... heb ik mijn eigen domein gekocht.
... ben ik een YouTube kanaal gestart.

In DECEMBER...
... had ik een hele drukke maand wat school betreft.
... vierden we natuurlijk de kerstdagen! Ik heb altijd 3 kerstdagen: 1 bij mijn moeder, 1 bij mijn vader en 1 bij mijn vriend thuis. Hopelijk is dat dit jaar voor de laatste keer en komen volgend jaar wat mensen in ons eigen huisje eten!
... is mijn oma is 80 jaar geworden! Dus er werd een heel groot feest gegeven en we hebben, als kleinkinderen, een groot fotoalbum gegeven met foto's en teksten van ons erin. Ze vond het geweldig!

Wat was jullie hoogtepunt dit jaar?

3 opmerkingen:

  1. Mooie maanden zo te zien, fijn :) Alvast een heel fijne jaarwisseling :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk op vakantie naar Frankrijk! Ik hoop dat het mij en mijn vriend ook lukt dit jaar. :) Liefs en een heel gelukkig 2014!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Bedankt voor je reactie!